
Webinarowa jesień 2023
projekt Gosi Stańczyk
Zapraszam do nowej odsłony Webinarowej Jesieni.

Gosia Stańczyk
Jestem psychologiem, mamą trojga dzieci. Wspieram rodziców i nauczycieli w poszukiwaniu wiedzy, narzędzi i sposobów na satysfakcjonujący, oparty na szacunku kontakt z dziećmi. Udzielam konsultacji psychologicznych w Bliskim Miejscu w Warszawie, prowadzę warsztaty dla rodziców, webinaria i superwizyjne spotkania dla nauczycieli. Jestem autorką książki „Rodzeństwo”. Piszę blog poświęcony sprawom rodzicielstwa i rozwoju: www.gosiastanczyk.pl.
Zapraszam Was do wspólnego rozwoju w nowym programie webinarowym!
Co jest w programie?
- 7 spotkań webinarowych na żywo (+dostęp do nagrań na 2 lata)
- Archiwum 47 webinariów (dostęp na 3 miesiące)
- Wersje mp3
- Dedykowana uczestniczkom i uczestnikom zamknięta grupa na FB
7 nowych webinarów
Zarządzanie napięciem. Praktyczne sposoby na zadbanie o dobrostan dziecka.
Webinarium Gosi Stańczyk
Konflikty rodzeństwa. O co w nich chodzi? Jak reagować?
Webinarium Gosi Stańczyk
Przywództwo w rodzicielstwie. O co tu chodzi?
Wspieranie wysoko wrażliwych dzieci. Badania naukowe i praktyka.
Granice rodzica. Granice dziecka
Jak przestać się krytykować i ruszyć z miejsca? Webinarium dla rodziców o poczuciu winy, wewnętrznym krytyku i rozwoju.
Q&A
Opinie o programie
Dostęp do archiwalnych webinariów.
Spis treści:
Aby obejrzeć opis danego webinarium kliknij/dotknij „+” przy temacie.
Relacje w rodzinie
-
Webinarium, dotyczące relacji między rodzeństwem. Podczas webinarium dzieliłam się tym:
- jaki możemy mieć wpływ na relacje naszych dzieci (i co mieści się w granicach tego wpływu)
- czym charakteryzuje się kryzys narodzin rodzeństwa
- dlaczego dzieci się kłócą
- a dlaczego się biją, przezywają i rywalizują
- jak można interweniować w konfliktach i czy warto to robić
- jakie rodzicielskie działania wzmacniają relacje między dziećmi, a z jakich warto starać się zrezygnować.
Czas trwania webinarium: ok. 90 minut
-
Miłość, która nie stawia warunków – o akceptacji bezwarunkowej
- Czym jest akceptacja bezwarunkowa?
- Jak może wyglądać relacja oparta na bezwarunkowej miłości?
- Czy w takiej relacji rodzice na wszystko się zgadzają?
- Jakie mogą być skutki praktyk wychowawczych, polegających na odmawianiu dzieciom akceptacji?
- Co utrudnia nam okazywanie dzieciom akceptacji i wewnętrzną akceptację wobec dzieci?
- A co z zachowaniami, których nie akceptujemy? Przecież nie wszystko, co robią dzieci nam się podoba i nie na wszystko mamy zgodę?
- Co mogę zrobić, jeśli trudno mi akceptować dziecko, takim jakie jest?
Webinarium inspirowane koncepcją wychowania bezwarunkowego Alfiego Kohna i ewangelicznym opisem miłości, która trwa mimo wszystko.
Czas trwania webinarium: ok. 86 minut
-
Poruszone zagadnienia:
- Dzieci się przezywają. Jak zadbać o dzieci i jak zadbać o siebie, gdy nie lubimy słyszeć “obelg”? Jak reagować na werbalne zaczepki między rodzeństwem?
- Jak reagować na agresję czterolatka wobec młodszego kilkumiesięcznego brata?
- Co robić, gdy starsze dzieci odtrącają młodsze rodzeństwo w zabawie, zamykają drzwi?
- Jak mądrze prosić dzieci o pomoc w domu?
- Czy dzieci powinny mieć obowiązki w domu?
- Co robić, gdy dziecko widzi swoich rodziców płaczących?
- Jak uczyć dziecko empatii?
- Jak komunikować się z małym dzieckiem, żeby je uwzględniać?
- Czy warto posłać trzyletnie dziecko do przedszkola nawet jeśli ono jest „niebliskościowe” czy lepiej poczekać do 4. roku życia?
- Co robić, gdy dziecko jest zdezorientowane innym podejściem (bliskościowym) w domu niż „tradycyjnym” w przedszkolu?
- Jak zadbać o swoje dziecko w przedszkolu w kontakcie z dorosłymi w przedszkolu?
- Czy dzieci potrzebują granic i jak je stawiać?
- Jak uwzględniać potrzeby wszystkich członków rodziny, gdy jest nas pięcioro (dwoje dorosłych i troje dzieci)?
- Czy namawiać małe dziecko na wspólne posiłki?
Dostęp do nagrania webinarium.
Czas trwania webinarium: ok. 68 minut
-
Asertywny rodzic to taki, który sam wie o co mu chodzi i potrafi pokazywać to światu. To rodzic, który potrafi odmówić i wie, czemu to robi. Asertywność pozwala mówić „NIE” w taki sposób, dzięki któremu dzieci nie czują się odrzucone. Asertywność daje też moc takiego mówienia „TAK”, które karmi i napełnia miłością, tych których kochamy.
Powiedz „Nie”
– sprawdź, o co chcesz zadbać, czyli jak trenować mówienie „nie” bez wyrzutów sumienia
– co dzieje się w dziecku, gdy słyszy „nie”
– jak zadbać o emocje dziecka związane z odmową
Powiedz „Tak”
– kiedy rodzicielskie „tak” karmi dziecko
– pomysł na sobotnie popołudnie: jak zostać Yes Man’em i sprawdzić, gdzie Cię to zaprowadzi?
Rola odpowiedzialności za podjęte decyzje.Dostęp do nagrania webinarium.
Czas trwania webinarium: ok. 85 minut
-
Chcesz nauczyć się rozpoznawać, granice w Waszej rodzinie? Pragniesz lepiej troszczyć się o swoje granice? Zastanawiasz się, jak jasno komunikować je dziecku? Zależy Ci na wyposażeniu dziecka w umiejętność ochrony własnych granic?
Ten webinar może być dla Ciebie pomocny.
Opowiem na nim:- czym są granice
- jak dzieci uczą się rozpoznawać i chronić swoje granice?
- jak i po co komunikować dzieciom, gdzie leżą nasze granice?
- dlaczego dzieci nie respektują granic rodziców?
- jak troszczyć się o swoje granice?
- jak poznać, że naruszamy granice dziecka?
- co wtedy, gdy granice obojga rodziców leżą gdzie indziej?
Czas trwania webinarium: ok. 90 minut
-
▶️ Do jakich decyzji gotowe jest Twoje dziecko?
▶️ Dlaczego dzieci potrzebują ćwiczyć się w podejmowaniu decyzji?
▶️ Jak im w tym towarzyszyć?
▶️ Czego obawiają się rodzice? -
Webinarium poświęcone towarzyszeniu dzieciom w sytuacjach konfliktowych. Będę mówiła o dynamice konfliktu i o tym jak, możemy wspierać dzieci, gdy robi się między nimi gorąco. Zatrzymam się też przy tym, jak my, dorośli, możemy zadbać wtedy o siebie.
Tematy, które poruszymy:
- Co nas rozgrzewa w konflikcie?
- Jak towarzyszyć dzieciom, które się kłócą?
- Co służy porozumieniu?
- O cudownej mocy empatii
- Co nas uzdalnia do bycia mediatorem?
To webinarium adresowane jest do Ciebie jeśli:
- jesteś rodzicem i potrzebujesz wsparcia, dotyczącego reagowania na sytuacje konfliktowe pomiędzy rodzeństwem
- masz jedno dziecko i chcesz poprzyglądać temu, jak wspierać dziecko w trudnych sytuacjach z udziałem innych dzieci (na placach zabaw, podczas spotkań z dziećmi znajomych, podczas spotkań rodzinnych)
- pracujesz z dziećmi i szukasz wiedzy i narzędzi do tego, jak opiekować konflikty między nimi
- chcesz lepiej rozumieć dynamikę konfliktów i zachowanie swojego dziecka
-
Zapraszam na webinarium, podczas którego odpowiem na następujące pytania:
- O co rodzice starają się zadbać, poprzez nagrody i kary (i dlaczego to nie działa)?
- Kara a naturalna konsekwencja, gdzie jest różnica?
- Co daje dziecku relacja bez kar i nagród?
- Co daje rodzicowi relacja bez kar i nagród?
- Jak ono poradzi sobie w świecie, w którym kary i nagrody są obecne?
- Co zamiast kary?
-
Często spotykam się z pytaniem, co to w praktyce znaczy, dawać dziecku empatię: „co wtedy robić, na czym to polega, co można powiedzieć”?Podczas webinarium opowiem o tym, na czym polega empatyczne towarzyszenie i dlaczego ma ono wpływ na naszą relację z dzieckiem i jego relację z samym sobą. Powiem też o strategiach, które pomagają taką postawę w sobie rozwijać, uczyć się jej.Podczas webinarium poruszone zostaną następujące zagadnienia:
- czym jest i czym nie jest empatia?
- co to znaczy dawać komuś empatię?
- po co to robić?
- jak nabyć tę umiejętność?
- kiedy empatia może być wspierająca, a kiedy wybrać inne strategie?
- po czym poznać, że to, co robimy pomaga?
- „obecność” w ujęciu Dana Siegela
-
Zapraszam na webinarium o budowaniu relacji i rozwiązywaniu problemów w oparciu o współpracę. Jedno z najbardziej wspierających mnie w tym obszarze przekonań brzmi: „dziecko zawsze współpracuje”. Opowiem o tym, jak to rozumiem i jakie formy może przybierać ta współpraca.Podczas spotkania przyjrzymy się też temu:✅ czym charakteryzuje się relacja, którą można nazwać współpracą?✅ czym różni się relacja rodzic-dziecko od relacji przyjaźni?✅ jakie przekonania wspierają nas w budowaniu współpracy z dzieckiem?✅ jakie codzienne praktyki wspierają bliskość i współpracę w rodzinie?✅ na czym w praktyce może polegać rozwiązywanie problemów poprzez współpracę? (w kilku krokach).
-
Zapraszam na webinarium o mocy zabawy, którą uważam za jeden z najpowszechniej dostępnych, a jednocześnie wciąż niedocenianych zasobów w rodzinie.
Opowiem o tym, na czym polega:
– relacyjna moc zabawy – czyli o tym, jak możemy korzystać z zabawy, rozwijając bliskość, zaufanie, współpracę i wzmacniać relację z dziećmi
– regulacyjna moc zabawy – czyli o tym, jak obserwować, która zabawa dzieciom pomaga i jaki możemy mieć w nią wkład
– terapeutyczna moc zabawy – czyli o konkretnych zabawach na różne sprawy (lęki, oswojenie rozstania, wzmacnianie wiary w siebie).Webinarium jest adresowane do Ciebie, jeśli:
- szukasz świeżości, inspiracji i nowych pomysłów do bycia w relacji i kontakcie ze swoimi dziećmi
- chcesz umacniać fundamenty pod współpracę z dzieckiem
- potrzebujesz pomysłów na to, jak wspierać poczucie własnej wartości dziecka i w sposób aktywny działać w obszarach, w których ma trudności
- chcesz zrozumieć, w jaki sposób zabawa wspiera dzieci w samoregulacji i rozwoju emocjonalnym
- potrzebujesz delikatnej zachęty do tego, by zacząć się bawić
- chcesz przyjrzeć się temu, czemu trudno ci bawić się z dziećmi.
Webinarium inspirowane „Rodzicielstwem przez zabawę”, podejściem Lawrence’a Cohena, amerykańskiego psychologa i terapeuty, wspierającego rodziny w pielęgnowaniu bliskości i rozwiązywaniu problemów poprzez wejście w świat dziecka. Miałam okazję uczyć się od Lawcence’a Cohena nie tylko z książek, ale podczas osobistego spotkania i konferencji w Warszawie oraz serii warsztatów online. Bardzo cenię sobie jego podejście, pełne szacunku do dzieci i rodziców oraz pomysłowości i praktycznych wskazówek.
-
Choćbyśmy się nie wiem jako mocno starali, nie unikniemy trudnych sytuacji i konfliktów w rodzinie, także tych z udziałem naszych dzieci. Zapraszam Was na webinarium, podczas którego będę koncentrowała się na dynamice konfliktów w relacji rodzic-dziecko.
Chciałabym, żebyście wyszli z tego spotkania z przekonaniem, że nie tylko u Was w domu mają miejsce trudne sytuacje i z nadzieją, że można nauczyć się je obsługiwać.
Podczas webinarium opowiem:
✅ czym się charakteryzują konflikty, kiedy jedną ze stron jest dziecko,
✅ o dynamice sytuacji konfliktowych jako rodzaju rodzinnego tańca,
✅ o konflikcie jako szansie na spotkanie i bliskość,
✅ jak się komunikować, żeby zwiększyć szansę na współpracę,
✅ jak sobie radzić z własnymi emocjami, gdy robi się gorąco,
✅ co może pomóc, gdy słyszymy od dziecka słowa, które sprawiają, że robi nam się trudno,
✅ jak zatroszczyć się o siebie, gdy zachowamy się nie tak, jakbyśmy chcieli
✅ jak powracać do kontaktu z dzieckiem po trudnej sytuacji
✅ co nas uzdalnia do odbudowywania relacji.
Zrozumieć dziecko
-
Każde zachowanie dziecka ma sens.
Każde dziecko chce współpracować z rodzicami. Czasem dzieci współpracują z ważnymi dla siebie dorosłymi nawet kosztem samych siebie. Jeśli odmawiają, mają ważny powód. Dzieci nie chcą utrudniać nam życia.Za każdą odmową i każdym trudnym zachowaniem coś stoi. Jakaś potrzeba, o którą starają się zadbać. Czasem, na pierwszy rzut oka, możemy zorientować się, co. Innym razem pierwsze spojrzenie na sytuację może nas zwieść. To, jak interpretujemy zachowania dziecka, co w nich wyczytujemy i jakie przypisujemy mu intencje, ma wpływ na jakość naszej wzajemnej relacji oraz na to, czy będziemy w stanie je adekwatnie
wesprzeć.Zapraszam na spotkanie, poświęcone zaglądaniu pod powierzchnię, czyli interpretacji dziecięcych zachowań.
- Jak wypracować w sobie postawę ciekawości wobec drugiego?
- Co jest rozwojowe – jak dzieci radzą sobie z emocjami?
- Wejść w buty dziecka – o korzyściach płynących ze zmiany perspektywy.
- Spojrzenie, które przypisuje dziecku dobre intencje – jak się na to zdobyć?
Czas trwania webinarium: ok. 88 minut
-
Czujesz, że to, co mówisz „nie dociera” do Twojego dziecka? Rodzice mówią czasem: „jednym uchem wlatuje, drugim wylatuje” albo: odbija się, nie dociera, spływa jak po kaczce. Jeśli doświadczasz frustracji płynącej z tego, że trudno Ci skomunikować się z dzieckiem, jeśli dobrze znasz tę chwilę w której wydaje Ci się, że jedynie jeśli krzykniesz, masz szansę być uszłyszana/uslyszany, zapraszam na to webinarium!
- Będę mówiła o procesie komunikacji, o tym na czym on polega i co mu służy,
- opowiem o tym, co może dziać się wtedy, gdy dziecko „nie słucha” z jego perspektywy, poszukamy wspólnie przyczyn,
- dam praktyczne wskazówki, co możemy zrobić, by zwiększyć szansę na nawiązanie kontaktu z dzieckiem,
- podpowiem czemu warto się przyjrzeć w naszych codziennych działaniach i zmaganiach – często to rezygnacja z niektórych praktyk, które nam nie działają, wprowadza ogromną zmianę,
- zatrzymam się też przy trudnych sytuacjach: gdy coś co dziecko robi zagraża jemu lub innym, gdy coś niszczy.
- odpowiem na Wasze pytania.
Czas trwania webinarium: ok. 75 minut
-
- Nie wiesz dlaczego Twoje dziecko coś robi?
- Trudno Ci znaleźć sens w codziennych trudnych sytuacjach?
- Masz wrażenie, że dziecko reaguje nadmiernie lub nieadekwatnie do sytuacji?
- Chcesz lepiej rozumieć swoje dziecko, by móc je wesprzeć i zbudować współpracę?
To webinarium jest okazją, żeby się nad tym pochylić, poszukać nowych perspektyw i uzyskać wsparcie.
Każde zachowanie dziecka ma sens.
Każde dziecko chce współpracować z rodzicami. Czasem dzieci współpracują z ważnymi dla siebie dorosłymi nawet kosztem samych siebie. Jeśli odmawiają, mają ważny powód.Zapraszam na spotkanie, poświęcone zaglądaniu pod powierzchnię, czyli interpretacji dziecięcych zachowań.
-
Na webinarium opowiem, czym jest wysoka wrażliwość i jakie zachowania dziecka mogą o niej świadczyć.Przedstawię Wam też pięć portretów wysoko wrażliwych dzieci:– wysoko wrażliwe dziecko, które określa się jako nieśmiałe– wysoko wrażliwe dziecko, które w szkole lub przedszkolu nie sprawia i nie komunikuje żadnych problemów, a po powrocie do domu opowiada o swoim dyskomforcie i stresie– wysoko wrażliwe dziecko, które jest uważane za agresywne– wysoko wrażliwe dziecko, któremu przypisuje się rolę lidera– wysoko wrażliwe dziecko, u którego na pierwszy plan wysuwa się twórczość, empatia i głęboka analiza.Opowiem o strategiach, które mogą być wspierające w poszczególnych przypadkach.Webinarium promowało kurs online „Wysoko wrażliwe dzieci”.
-
- Czym jest wysoka wrażliwość w telegraficznym skrócie (ujęcie E. Aron)
- Wysoka wrażliwość a trudności o innym podłożu (kiedy do specjalisty)
- Reakcje otoczenia – jak sobie z nimi radzić?
- Jak opiekować dzieci, które łatwo ulegają przestymulowaniu?
- Czy można stworzyć dziecku „zbyt dobre warunki”?
- Jak sprawdzać, czy dziecko jest gotowe na jakieś wyzwanie? Jak wspierać w próbowaniu nowego?
- Wrażliwość a agresja
- Wysoko wrażliwe dzieci w szkole i w przedszkolu
- Wysoko wrażliwe dzieci i rodzeństwo
- Wysoko wrażliwe nastolatki
- Czym jest wysoka wrażliwość w telegraficznym skrócie (ujęcie E. Aron)
-
✅ Zastanowimy się nad tym, dlaczego niektóre zachowania są dla nas trudne a inne nie.
✅ Pokażę Wam, jak to, co myślimy o zachowaniu dziecka, wpływa na reakcję, którą uruchamiamy.
✅ Przeanalizuję przyczyny „trudnych zachowań” (w ujęciu transakcyjnym).
✅ Pokażę Wam, jak rozpocząć proces wprowadzania zmiany, w trudnych sytuacjach.
✅ Opowiem o tym, kiedy szukać pomocy i jakie formy wsparcia są dostępne rodzicom i rodzinie. -
Czy to histeria?
Są chwile, w których dzieci doświadczają tak silnych emocji, że wszystkie sposoby wspierania ich zdają się nie przynosić efektu.
Doświadczają tego dzieci w różnym wieku. Dzieci prezentują też różne nasilenie towarzyszących temu zachowań w zależności od wieku, temperamentu, sposobu wyrażania siebie i natężenia dyskomfortu, którego doświadczają.
Niezależnie od wieku i od rodzaju ekspresji, kojarzy mi się to z:
– blackoutem,
– przeciążeniem,
– wyłączeniem,
– resetem,
– odcięciem,
– przegrzaniem bezpieczników.
W pracy z rodzicami, to, co zwykle nazywa się histerią nazywam „awarią systemu”.
Zapraszam na spotkanie, podczas którego opowiem o tym, co może się kryć za taką sytuacją.
Zatrzymam się także przy:
– często spotykanych interpretacjach dziecięcej „histerii”,
– reakcjach otoczenia, przy tym, jak o siebie zadbać, gdy słyszymy różne, niekoniecznie wspierające, komentarze,
– perspektywie, która niesie wsparcie i dziecku i nam w trudnych sytuacjach. -
Macie czasem wrażenie, że powtarzacie komunikat lub prośbę kilka razy i wciąż jak grochem o ścianę? Będziemy przyglądać się takim sytuacjom i sprawdzać, co my, jako rodzice, możemy zmienić, by łatwiej było nam się dogadać z dziećmi. Porozmawiamy też o tym, jak komunikują się dzieci. O tym, co skłania je do dzielenia się z nami swoimi myślami i przeżyciami, a co może je zniechęcać i powodować, że będą nabierać dystansu.
Zapraszam na webinarium podczas którego poruszymy następujące tematy:
✅ komunikacja to nie tylko słowa – jakimi komunikatami posługują się dzieci
✅ jak mówić i co robić, by dzieci chciały z nami rozmawiać
✅ dlaczego dzieci czasem odmawiają rozmowy
✅ co robić, gdy utkniemy w procesie komunikacji
✅ o kontakcie ze sobą – czyli skąd wiedzieć, co chcemy powiedzieć -
Funkcjonowanie układu nerwowego wysoko wrażliwych dzieci sprawia, że są one bardziej wyczulone na bodźce, stresory i oddziaływania wychowawcze, które napotykają w szkole i przedszkolu. Ponoszą one większy koszt dopasowania się do niesprzyjającego środowiska, dlatego jeszcze mocniej niż inne, potrzebują wspierających warunków, by zdrowo wzrastać i rozwijać się. Gdy uda nam się takie warunki stworzyć – rozkwitają – wykorzystując związany z wrażliwością potencjał.
To webinarium przygotowałam z myślą o rodzicach wysoko wrażliwych dzieci, by pomóc im wspierać dzieci i opowiedzieć o tym, jak być ich rzecznikami w środowisku przedszkolnym/szkolnym.
Zapraszam na webinarium podczas którego poruszymy następujące tematy:
✅ na czym polega specyfika funkcjonowania wysoko wrażliwych dzieci,
✅ z jakimi wyzwaniami mierzą się one w szkole i przedszkolu,
✅ jak wspierać dzieci w radzeniu sobie z emocjami i doświadczeniami,
✅ jak rozmawiać z nauczycielami o trudnościach dziecka,
✅ jak szukać rozwiązań poszczególnych trudności, by uczynić szkolną/przedszkolną codzienność mniej stresującą,
✅ czego wrażliwe dzieci potrzebują po szkole/przedszkolu.
Dzieci i emocje
-
Towarzyszenie dziecku, które się złości to jedno z największych wyzwań rodziców. Boimy się złości, nie akceptujemy jej, nauczono nas, że jest czymś niepożądanym. Złością łatwo się też zarazić, a wtedy przestajemy być wspierający i sami potrzebujemy się sobą zaopiekować.
Podczas webinarium rozmawialiśmy o tym:
- Czemu służy złość?
- Co się skrywa pod dziecięcą złością? Złość dwulatka, złość przedszkolaka, złość nastolatka – wyzwalacze, dynamika i strategie wspierania
- Koncepcji 3 stref funkcjonowania mózgu, opisanych przez Daniela Siegel’a. Złoszcząc się dziecko jest w strefie czerwonej, a to ma konsekwencje na podejmowane przez niego działania oraz na strategie, które mogą być dla niego pomocne.
- Co pomaga dzieciom wrócić do równowagi emocjonalnej?
- Jak zadbać o siebie?
Czas trwania webinarium: ok. 90 minut
-
- Chcesz poprzyglądać się temu, co może stać za emocjami, które przeżywa Twoje dziecko?
- Chcesz wiedzieć, jakie reakcje mogą być wspierające?
- Chcesz zaopiekować się samym sobą, żeby być w stanie towarzyszyć dziecku?
-
Wezmę pod lupę częstych 10 zachowań dzieci. Pokażę, co może stać za nimi stać i co zyskamy, traktując je jako ważny komunikat.
Jeśli ciekawi Cię, dlaczego:
1. Dziecko nie słucha
2. Dziecko bije
3. Dziecko mówi „jesteś głupi/głupia”
4. Dziecko ‘preferuje’ jednego z rodziców
5. Dziecko tarza się po podłodze
6. Dziecko kłamie
7. Rodzeństwo się kłóci
8. Dziecko nie chce odrabiać lekcji
9. Dziecko mówi: „Nie chcę iść do przedszkola”/„Nie chcę iść do szkoły”
10. Dziecko nie chce iść spać -
Zapraszam na webinarium, które jest poświęcone komunikacji z tymi nieco starszymi już dziećmi. Nie z dwulatkami, czy trzylatkami, ale z dziećmi 6+. Będzie o tym:
- jak nawiązać kontakt,
- co wspiera komunikację,
- co ją blokuje i utrudnia,
- jak sobie radzić, gdy dziecko mówi coś, z czym nam trudno,
- jak wspierać dzieci w kontakcie ze sobą i pogłębiać ich wgląd, czyli samoświadomość i rozumienie siebie
- dlaczego często dzieci nie chcą rozmawiać o emocjach,
- jak rozmawiać o emocjach, by rozmowa wspierała a nie obciążała,
- co dzieje się między słowami, czyli o tym jak inaczej niż werbalnie dzieci komunikują nam swoje emocje i potrzeby.
-
Webinarium o dziecięcym wstydzie.
Temat ciekawy, a nie tak znany, jak dziecięca złość, czy inne klasyki.– skąd się bierze wstyd?– jaka jest jego funkcja?– jak dzieci radzą sobie ze wstydem?– rozróżnienie pomiędzy wstydem adaptacyjnym i toksycznym– jak możemy go oswajać i rozpuszczać? -
Podczas webinarium będziemy rozmawiać na następujące tematy:
- Jaką rolę w naszym życiu pełni smutek?
- Straty w życiu dziecka, jako nieunikniony element życia
- Jak wspierać dzieci, które się smucą/doświadczają straty?
- Dlaczego tak trudno nam czasem pozwolić dzieciom na łzy i żal?
- Książki do wspólnego czytania: o smutku i stracie
-
Podczas webinarium poruszę tematy:
- Po co dzieciom złość?
- Dlaczego nam trudno, gdy dzieci się złoszczą?
- „To nie jest o Tobie” – myśli i przekonania, które pomagają rodzicowi pozostać w gotowości do wspierania
- Co to znaczy zrobić przestrzeń dla złości?
- Co pomaga dzieciom wrócić do równowagi emocjonalnej?
- Jak dzieci uczą się dojrzalszych strategii radzenia sobie ze złością?
-
Dziecko, które radzi sobie z napięciem znajduje sobie różne strategie, które pomagają mu wrócić do równowagi i różne kanały, którymi chce część tego napięcia upuścić:
– obgryza paznokcie
– ssie palec, gryzie rękaw,
– podnosi głos,
– jest płaczliwe,
– łatwo wybucha,
– prosi o słodycze lub kolejne bajki,
– zaczepia rodzeństwo
– podejmuje intensywne, głośne zabawy
To wszystko sposoby, które podpowiada mu ciało, by się wyregulować i zredukować nagromadzone napięcie.Okresy wzmożonego napięcia emocjonalnego przeżywa każde dziecko. Towarzyszą one: zmianie (przeprowadzka, adaptacja do przedszkola, rozpoczęcie szkoły), sytuacjom kryzysowym (konflikty, pojawienie się rodzeństwa) lub po prostu – rozwojowi i wyzwaniom, jakie w jego przebiegu podejmują dzieci.
Nowe zachowania dziecka i towarzyszące stresowi silne emocje mogą być dla rodziców niepokojące.
Jak reagować?
Jak towarzyszyć?
Jak rozumieć to, co się dzieje?
Jak odnieść się do strategii, które dziecko wybiera, by sobie pomóc?O tym wszystkim porozmawiamy podczas webinarium: „10 praktyk, które pomagają redukować napięcie psychofizyczne dziecka”.
-
Nie jesteśmy w stanie uchronić dzieci przed stresem ani sprawić, by sytuacje, w których doświadczają trudnych emocji, straty, niepowodzeń, krytyki czy braku akceptacji, nie były ich udziałem. Możemy natomiast wyposażyć dzieci w odporność psychiczną, czyli w umiejętność wracania do równowagi po trudnych sytuacjach.
Poziom odporności psychicznej zależny jest od bardzo wielu czynników. Część z nich jest wrodzona (uwarunkowania temperamentalne), a inne zależą od naszych doświadczeń, środowiska, w którym żyjemy, relacji i konkretnych umiejętności, których można się uczyć.
Zapraszam na webinarium podczas którego poruszymy następujące tematy:
✅ Czym jest odporność psychiczna?
✅ Odporność u dzieci wrażliwych
✅ Jak w codzienności możemy wspierać odporność psychiczną dzieci? (10 praktyk)
✅ Czy „wrzucanie dziecka na głęboką wodę” wspiera jego odporność?
✅ Czy stres i niewygoda hartują dzieci?
O tym wszystkim porozmawiamy podczas webinarium: „10 praktyk wspierających odporność psychiczną dziecka”. -
Temat towarzyszenia drugiemu człowiekowi jest jednym z moich ulubionych. Nasze bycie przy dziecku ma kojącą moc. Rozwijanie tej świadomości pomaga lepiej z niej korzystać. Zapraszam Was na spotkanie, podczas którego w praktycznej formie opowiem o tym, jak wspierać dzieci, gdy przeżywają silne emocje.
Podczas spotkania będę starała się udzielić odpowiedzi na pytania:
✅ co to znaczy towarzyszyć dziecku, któremu jest trudno?
✅ czy empatia wystarczy?
✅ jak działać, kiedy robi się gorąco?
✅ dlaczego dzieciom może być trudno przyjąć naszą pomoc?
✅ jakie działania podejmować na co dzień, by ułatwić dziecku regulację emocjonalną?
✅ jak zadbać o siebie, by być w stanie towarzyszyć?Będzie też czas na Wasze pytania i wymianę. Webinarium adresuję do rodziców dzieci w każdym wieku oraz do nauczycieli, wychowawców i terapeutów pracujących z dziećmi.
-
Na pytanie, co robić, gdy dzieci przeżywają emocje, wahania, konflikty, wątpliwości, bezradność – odpowiadam często: „przede wszystkim towarzyszyć”. Chcemy towarzyszyć im, gdy przeżywają smutek, radość, frustrację, rozczarowanie, napięcie, złość. Czasem rodzice pytają mnie wtedy: „ale co to znaczy towarzyszyć?” Co konkretnie kryje się za tym słowem, jakie gesty, słowa, postawy. Zapraszam Was na webinar na ten temat.
✅ Jak towarzyszyć?
✅ Co mówić i robić? A czego nie?
✅ Jak rozumieć to, co się dzieje?
✅ Skąd wiedzieć, czy to, co robimy pomaga?
✅ Jak zadbać o siebie, by być w stanie wytrwać przy dziecku?
Rodzice
-
Jak się lepiej złościć?
Zapraszam na webinarium o radzeniu sobie z własną złością.Złość jest emocją, która towarzyszy nam w życiu, która ma swoją rolę i sens. Często dopiero w rodzicielstwie zaczynamy szukać takich sposobów przeżywania swojej złości, które będą bezpieczne dla naszych dzieci i dla nas samych. To, że ją przeżywamy nie musi szkodzić dzieciom – może je wręcz wzbogacać. One też będą w życiu szukały sposobów na radzenie sobie ze złością i będą potrzebowały w tym naszego wsparcia i wzorca.
Podczas webinarium poruszałam poniższe tematy.
1. Zrozumieć własną złość
Skąd się bierze złość?Czemu służy złość? O czym nam mówi?
2.Regulacja emocjonalna
W jaki sposób możemy wpływać na siłę własnej złości?
Poznanie myśli-zapalników
Praca z nad myślami, które rozpalają złość
Pierwsza samopomoc, gdy nadciąga fala złości
3.Złość rodzica i jej wpływ na dzieci
Jak się złościć, by nie obciążać dzieci?
Co może nam pomóc mniej się złościć?
Czego nasza złość może nauczyć dzieci?
Co możemy zrobić, by zmniejszyć skutki swojego wybuchu złości?
4. Poczucie winy i wyrzuty sumienia – jak się sobą zaopiekować?Czas trwania webinarium: ok. 90 minut
-
Bycie rodzicem dziecka w wieku szkolnym niesie ze sobą szereg wyzwań. Nierzadko nasz stosunek do szkoły i tego, co z nią związane, ma wpływ na relację z dziećmi oraz na same dzieci. To webinarium to przestrzeń do tego, by pochylić się nad tym, jak rodzice mogą towarzyszyć dzieciom w wieku szkolnym i jak zaopiekować powstające na styku szkoły i domu konflikty.
Podczas webinarium będziemy dotykać poniższych tematów:
- Jak znaleźć równowagę pomiędzy potrzebami dziecka a oczekiwaniami szkoły?
- Czego dzieci potrzebują po szkole?
- Praca domowa – jak ją ugryźć, by nie połamać na niej zębów
- Oceny i uwagi
- „Nie chcę iść do szkoły” – kryzysy adaptacyjne i śródroczne
- Jak budować dialog z nauczycielami i przedstawicielami szkoły
Czas trwania webinarium: ok. 90 minut
-
Rodzicielstwo każdego dnia dostarcza nam okazji do praktykowania umiejętności opiekowania się innymi: odczytywania dziecięcych potrzeb, kojenia bólu, towarzyszenia w emocjach, wspierania w regulacji. Nic jednak tak nas do tego nie przygotuje, jak doświadczenie tego na sobie. Opiekowanie się sobą, często, jako rodzice, odkładamy na ostatnie miejsce. Zadbanie o własną regulację jest tym, co udalnia nas do wspierania dzieci.
Chcę Was zaprosić do podarowania tego czasu Wam samym. Będzie to okazja do przyglądania się potrzebom, reakcjom waszego ciała, stresorom i strategiom, które macie na wyciągnięcie ręki, by się o siebie zatroszczyć.
Tematy, które poruszyłam podczas webinarium:
- Czym jest stresor, a czym jest stres?
- Po co nam znajomość naszych stresorów, skoro nie możemy ich uniknąć w codziennym życiu?
- Jak zaopiekować się sobą po doświadczeniu reakcji stresowej?
- Jaki sens ma dbanie o siebie, gdy mamy się dobrze?
- Co wspiera nas w radzeniu sobie, gdy już robi się gorąco?
-
To spotkanie przygotowałam z myślą o wysoko wrażliwych rodzicach, którzy poszukują wsparcia w lepszym poznaniu swojej wrażliwości i opiekowaniu się sobą i swoimi dziećmi.
Wysoka wrażliwość ma w sobie niezwykłą moc, ale potrafi nam też dać nieźle w kość. Zatrzymam się zarówno przy wyzwaniach, jakie może przynieść takie uwarunkowanie temperamentalne, jak i przy tym, jakie zasoby się z nim wiążą i co sprawia, że możemy ten potencjał wykorzystać.
Tematy, które poruszymy podczas webinarium:
- wpływ wysokiej wrażliwości na nasze funkcjonowanie w rodzinie
- dary, które niesie ze sobą wysoka wrażliwość nam, rodzicom
- strategie, które wspierają regenerację i opiekowanie się sobą (w związku z przebodźcowaniem, wysoką reaktywnością i głębokim przetwarzaniem)
- kontakt i wymiana doświadczeń z innymi wysoko wrażliwymi rodzicami
-
Tym razem zaczynamy od rodziców. W tym webinarium chcę skoncentrować się na rodzicielskich emocjach. Przekazać Wam wiedzę i opowiedzieć o umiejętnościach z zakresu regulacji. Zachęcić Was do wpisania siebie na listę osób, o które chcecie się troszczyć.
W codzienności i w rodzicielstwie nieustannie towarzyszą nam emocje. Mają one wpływ na działania, które podejmujemy i rozwiązania, które wybieramy.
Stan, w jakim jesteśmy wpływa na to, które ze wszystkich znanych nam zachowań są nam dostępne.Umiejętności samoregulacji:
✅ podnoszą jakość naszego życia
✅ mają wpływ na bliskie relacje, które tworzymy
✅ pomagają nam być rodzicami, jakimi chcemy być.Zapraszam na webinarium podczas którego poruszymy następujące tematy:
✅ Dlaczego czasem, choć obiecujemy sobie, że dziś zareagujemy spokojnie, reagujemy tak, jak zwykle?
✅ Jak radzić sobie z trudnymi emocjami w rodzicielstwie?
✅ Jakie narzędzia i strategie mogą nas wspierać w lepszym kontakcie ze sobą?
✅ Dlaczego modelu stref regulacji warto uczyć się na sobie, zanim zaczniemy korzystać z niego do wspierania dzieci?O tym wszystkim porozmawiamy podczas webinarium: „Emocje rodzica – podstawy samoregulacji i opiekowania się sobą”.
-
Pracując z rodzicami, często spotykam się z tym, że są zaskoczeni siłą reakcji emocjonalnych, jakie wzbudzają w nich codzienne sytuacje związane z relacjami z dziećmi. O złości i bezradności w rodzicielstwie rzadko mówi się głośno. One zawstydzają, rodzą dyskomfort.
Jestem przekonana, że zrozumienie ich roli i zaopiekowanie się nimi może dać nam więcej spokoju i satysfakcji w relacji z dziećmi.
Zapraszam na webinarium o tym:
✅ dlaczego rodzicielstwo jest takie złościorodne?
✅ jaki mamy wpływ na nasze emocje?✅ po co nam poczucie winy i jak sobie z nim radzić?
✅ jak się spotkać z bezradnością?
✅ czy to normalne, że do każdego z dzieci żywimy inne uczucia?To spotkanie przygotowałam z myślą o wysoko wrażliwych rodzicach, którzy poszukują wsparcia w lepszym poznaniu swojej wrażliwości i opiekowaniu się sobą i swoimi dziećmi.
Wysoka wrażliwość ma w sobie niezwykłą moc, ale potrafi nam też dać nieźle w kość. Zatrzymam się zarówno przy wyzwaniach, jakie może przynieść takie uwarunkowanie temperamentalne, jak i przy tym, jakie zasoby się z nim wiążą i co sprawia, że możemy ten potencjał wykorzystać.
Tematy, które poruszymy podczas webinarium:
- wpływ wysokiej wrażliwości na nasze funkcjonowanie w rodzinie
- dary, które niesie ze sobą wysoka wrażliwość nam, rodzicom
- strategie, które wspierają regenerację i opiekowanie się sobą (w związku z przebodźcowaniem, wysoką reaktywnością i głębokim przetwarzaniem)
- kontakt i wymiana doświadczeń z innymi wysoko wrażliwymi rodzicami
-
Wspierając rodziców, bardzo często spotykam się z tym, że poszukują oni wiedzy i argumentów z obszaru wychowania, nie po to, by wiedzieć, jak działać, ale po to, by uzasadnić innym dorosłym, że mają prawo postępować w sposób, który wybrali. Głosów i porad wokół są tysiące i znalezienie własnej drogi, może być nie lada wyzwaniem.
Podczas webinarium poruszę następujące tematy:
✅ Jak szukać swojego głosu w rodzicielstwie?
✅ Jak z większą lekkością decydować o tym, z czyich wskazówek i komentarzy chcemy korzystać?
✅ Dlaczego trudno nam z krytyką i poradami?Jak odpowiadać na komentarze innych dorosłych, dotyczące naszych dzieci lub naszych działań?
✅ Czym jest asertywność i co ją wspiera?
✅ Co pomaga budować wspierającą wspólnotę dorosłych? -
Asertywność to umiejętność bycia przy sobie i równoczesnego pozostawania w relacji, która zasadza się na kontakcie ze sobą, ze swoimi emocjami, potrzebami, pragnieniami i ograniczeniami.Chcę opowiedzieć Wam o asertywności jako szansie na budowanie satysfakcjonujących relacji.Podczas webinarium opowiem:✅ Czym jest i czym nie jest asertywność?✅ Co nas uzdalnia do bycia asertywnymi?✅ Jak rozwijać swoją asertywność w relacji z innymi dorosłymi?✅ Jak rozwijać umiejętność świadomego podejmowania decyzji z czyich wskazówek, komentarzy i opinii będziemy korzystać?✅ Jak poszukiwać swojej drogi w gąszczu oczekiwań innych ludzi, bez poczucia winy i żalu do innych?✅ Jak budować lepsze relacje z innymi, wynikające z jasności w komunikacji?✅ Czym według mnie jest „asertywność rodzicielska” i czy polega na odmawianiu?✅ Jaki wpływ nasza odmowa ma na dzieci?✅ Jak uczyć się odmawiać dziecku, równocześnie pozostawając w kontakcie?
Rozwój
-
Webinarium o tym, co możemy zrobić jako rodzice, by wspierać zdrowe poczucie własnej wartości naszych dzieci.
-
- Co sprzyja rozwijaniu zdrowego poczucia własnej wartości?
- Czy potrzebne są do tego sukcesy?
- Jakie efekty niesie ze sobą chwalenie dzieci?
- Czy rywalizacja służy dzieciom?
- Jak reagować, kiedy dzieci źle o sobie mówią?
- Jaki może być wpływ szkoły na poczucie wartości dziecka?
Czas trwania webinarium: ok. 94 minut
-
-
Najwięcej emocji w wychowaniu bez kar i nagród, wzbudza zwykle rezygnacja z pochwał. O ile kary są taką praktyką, która niesie zwykle dyskomfort zazwyczaj zarówno po stronie dorosłego i dziecka, tak nagradzanie i chwalenie są często dla chwalącego przyjemne. Pochwały, jako strategia na wspieranie dziecka i praktyka wychowawcza, są mocno obecne w wielu podejściach pedagogicznych i psychologicznych. „Przede wszystkim chwalić”, „chwalić, chwalić i jeszcze raz chwalić”, „chwalić choć za wysiłek, jeśli trudno pochwalić za efekt” – słyszymy.Wiedza z obszaru neuronauk i aktualna wiedza dotycząca funkcjonowania motywacji sprawiają, że chwalenia, jako skutecznej praktyki wspierającej rozwój i poczucie własnej wartości, nie da się dłużej obronić.Zapraszam na webinarium podczas którego:
- przyjrzymy się temu, jakie cele chcemy zwykle zrealizować, poprzez pochwały (i dlaczego w dłuższej perspektywie to nie może się udać),
- na czym polega uwaga niewartościująca w praktyce i czym różni się od chwalenia dzieci,
- co uwaga niewartościująca daje dzieciom i dorosłym,
- co można powiedzieć lub zrobić, gdy na usta cisną się nam pochwały.
-
- Czym jest tzw. „bunt dwulatka” i jak to przetrwać?
- Codzienne dramaty – jak towarzyszyć dwulatkowi w trudnych emocjach
- Po co tyle bałaganu?
- O co tyle hałasu?
- Dwulatek i jedzenie
- Jak wyjść z domu? Jak wyjść z placu zabaw? Trzylatek i jego priorytety.Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku od 1 do 3 lat, najprawdopodobniej doświadczasz intensywności dziecięcej: radości, smutku i frustracji, w różnych proporcjach i kombinacjach. Okolice drugiego roku życia to wyjątkowy czas w rozwoju, kiedy dziecko zyskuje świadomość odrębności ciała, umysłu i woli. Potrzebuje przeciwstawić się nam i podążać za sobą, a jednocześnie bardzo potrzebuje naszego towarzyszenia.Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia, wymiany z innymi rodzicami i informacji, które pozwolą Ci lepiej rozumieć i efektywnie wspierać dziecko, zapraszam Cię na to webinarium.
-
Będzie o tym, co dzieci robią w czasie ekranowym, jakie potrzeby rozwojowe i inne w ten sposób zaspokajają, co im to daje, czego tam szukają, a co znajdują.Będzie też o tym, co mówią na ten temat badania naukowe i czego nie mówią.Ciekawi?
-
Poczucie własnej wartości to nie samozachwyt. To wiedza o sobie i akceptacja siebie. Skąd się ono bierze? Jakie przekonania i praktyki je wspierają? Jaki mamy wpływ na poczucie własnej wartości naszych dzieci i nas samych?
Poczucie własnej wartości stało się jednym z najpopularniejszych pojęć nurtów psychologiczno-pedagogicznych naszych czasów. Wszyscy zgadzają się, że ważne by o nie dbać. Trudniej już o zgodność odnośnie tego, czym jest poczucie własnej wartości i co je wspiera.Zapraszam na webinar, podczas którego opowiem o popularnych mitach, który narosły w tym obszarze i pokażę perspektywę, która mnie wspiera w patrzeniu na poczucie własnej wartości rodziców dzieci, z którymi pracuję.
Podczas webinarium będę poruszała tematy:✅ Czym jest i czym nie jest poczucie własnej wartości?✅ Skąd się ono bierze?
✅ Jakie przekonania i praktyki je wspierają?
✅ Jak możemy zadbać o swoje poczucie własnej wartości w dorosłości?
✅ Jaki mamy wpływ na poczucie własnej wartości naszych dzieci? Co je wspiera?
✅ Czy za słowami „jestem głupi” zawsze kryją się problemy z poczuciem własnej wartości? Jak reagować, gdy dzieci źle o sobie mówią? -
„Rywalizacja to stawianie ludzi w sytuacji, w której warunkiem odniesienia sukcesu przez jedną osobę jest niepowodzenie innych.”
Alfie Kohn podczas Konferencji „Relacja w Edukacji” w Warszawie.Zapraszam na webinarium, podczas którego opowiem o tym, jak rywalizacja wpływa na dziecięcą motywację do nauki, obraz siebie i relacje rówieśnicze.Porozmawiamy o tym:✅ Czy niechęć do rywalizacji jest przejawem niskiego poczucia własnej wartości?✅ Jak neutralizować wpływ sytuacji, w których nasze dzieci ustawiane są do wyścigu?✅ Jak towarzyszyć dziecku, dla którego wygrywanie i ściganie się z innymi jest niezwykle ważne?✅ Dlaczego przedszkolaki nie potrafią przegrywać i ciągle zmieniają zasady gry?✅ Czemu małe dzieci wciąż chcą się ścigać? Jak na to reagować?
✅ Jak rywalizacja oddziałuje na relacje w klasie szkolnej?
FAQ - najczęściej zadawane pytania
-
Wystarczy kliknąć przycisk „Dołącz teraz”. Płatności dokonuje się przez platformę Tpay lub Paypal.
-
Dostęp do archiwum webinarów i mp3 będziesz mieć 3 miesiące od momentu zakupu. Przykładowo: kupując 25 września otrzymujesz dostęp 25 grudnia, kupując 25 listopada otrzymujesz dostęp do 25 lutego. I tak dalej.
Dostęp do nowych 7 webinarów będziesz mieć przez 2 lata.
-
Nie wymagamy specjalistycznego oprogramowania. Wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do internetu.
-
Do każdego zakupu jest wystawiany dokument sprzedaży (faktura VAT 23%). Wystarczy podać dane firmy i NIP przy składaniu zamówienia – dokument zostanie wysłany automatycznie po dokonaniu płatności.
-
Dostęp do biblioteki archiwum webinariów na jedną z pór roku działa trochę na takiej zasadzie, jak Netflix. Z każdym miesiącem materiałów przybywa. Trudno oczekiwać, że obejrzycie wszystko. To kilkadziesiąt godzin nagrań. Zapraszam do wybrania tego, co Was pociąga, co wydaje Wam się w Waszej sytuacji wspierające. Szczególnie polecam spotkania, które będą odbywały się na żywo i które możecie, poprzez swój udział, współtworzyć.